55 Euro betaald aan Jurofoon/Hello Law: weggegooid geld.

Omdat ik met een juridische vraag zat waar ik eigenlijk die dag nog antwoord op wilde hebben heb ik voor 55 Euro een lidmaatschap genomen bij een dienst genaamd Hello Law! Ook te vinden als Jurofoon. ‘Wij zijn er voor jou met snel, praktisch en begrijpelijk juridisch advies’, roept de site, maar een week later ben ik nog geen stap verder. Het is daar blijkbaar een rommeltje. Dit is puntsgewijs wat er is gebeurd:

  • Ik besluit me aan te melden, maar dat lukt niet, er is iets mis met het betaalsysteem en dat wordt ook bevestigd als ik de dienst bel. Afijn we lossen het nu met een mailtje op. Ik ben lid.
  • Omdat ik vermoedde dat ondanks de mooie woorden, de dienstdoende jurist weinig tijd zal hebben, besluit ik mijn vraag samen te vatten in een a4tje, zodat het allemaal minder tijd hoeft te kosten dan een telefoongesprek. Er is immers een chatoptie?
  • Ja er is een chatoptie (Facebook en Whatsapp), maar die doet het niet
  • Dus weer bellen: Misschien kunt U dat mailtje dan even opsturen?
  • OK. Er komt meteen een bevestigingsmail terug en daarin staat dat ik binnen vijf dagen antwoord krijg.
  • Dat is niet de bedoeling, dus ik bel meteen naar het telefoonnummer dat in die mail staat.
  • Als ik meld dat ik een tekst geschreven heb schiet de medewerker meteen in de houding dat ik daarvoor een advocaat in zou moeten huren, maar ik hou aan, dus hij zegt dat hij wel even naar dat mailtje wil kijken, of ik even wil wachten.
  • Hij komt terg om te melden dat hij het mailtje niet kan vinden. Ik moet het toch maar even vertellen.
  • Dat doe ik en hij reageert: Kijk dat is toch echt iets voor onze externe deskundigen. Maar die kan ik nu niet bereiken, ik zal vragen of hij contact met u opneemt.
  • Een week later: de externe deskundige heeft niet gebeld en op het briefje dat binnen 5 dagen beantwoord zou worden ook niets meer gehoord

 

update dd 21 september

Beste heer Richel,

Vervelend dat u onze dienstverlening zo ervaren heeft. Om in ieder geval in te gaan op de door u genoemde punten: - Onze juristen hebben zeker de tijd om uw vraag zo goed mogelijk te beantwoorden. Dit zal niet altijd telefonisch mogelijk zijn omdat nadere bestudering van stukken noodzakelijk is. - Onze whatsapp en facebook diensten zijn voor zover wij hebben kunnen nagaan altijd online geweest, dit is iets wat door onze marketing-afdeling altijd scherp in de gaten wordt gehouden. - De gebruikelijke kanalen voor advies zijn met name via telefoon, whatsapp, facebook en daarnaast kan het contactformulier gebruikt worden. Wanneer uw vraag ons onverhoopt via een ander kanaal bereikt kan het langer duren voordat u een antwoord ontvangt. Tenslotte zou ik u willen vragen om uw vraag aan mij te stellen zodat een van onze senior juristen alsnog contact met u op kan nemen om deze vraag te beantwoorden. Met vriendelijke groet,

Dus vriendelijk verzoek om mijn geld terug te storten, ik zoek wel elders.

Update dd 21-9-2017: De volgende brief ontvangen: