Computers

14 records found.

Gaat het goed met u? Ja?

Dat is natuurlijk wel een beetje jammer, maar misschien kunnen we u aan een probleem helpen. De kans is namelijk levensgroot dat u lijdt aan Nomofobie. Die nomo staat voor 'no mobile phone'. De angst slaat u om het hart, het klamme zweet breekt u uit, u wordt knalrood of lijkwit en u moet plotsklaps heel erg poepen als u  zich realiseert dat uw mobiele weg is of de batterij leeg en er is geen oplaadpunt in de buurt. Dat dus. U wilt 24/24 en 365/365 een opgeladen mobiele telefoon tot uw beschikking hebben, iedere hapering iedere not spot maakt u gek.Dat is nomofobie. Een eerste reactie hierop is natuurlijk: zal wel een grap zijn, tot je ziet dat er zich een hele batterij psychologen op dit 'probleem' heeft gestort, en psychologen zoals u weet die maken geen grapjes. 84% van de vrouwelijke bezitters van een smartphone en 63% van de mannelijke zouden nomofobisch zijn. [Lees verder]

Sinds 2013 runnen wij in mossel-en-oester-dorp Yerseke bed&breakfast 'De Oester'. Dat is leuk en een redelijke bron van inkomsten, maar hier wil ik vooral vertellen over het systeem waarmee we  de reserveringen bijhouden. Volgens een artikel in het blad 'Bed&Breakfast' (#1 2016) doet een flink aantal b&b's dat nog gewoon via een papieren agenda, 'al heeft een groot aantal daarnaast ook een elektronische agenda of Excel-bestand. Nog een stapje verder gaat een online-boekingssysteem dat de bevestiging van een gast direct verwerkt in de agenda en desgewenst ook de factuur genereert. Maar b&b houders maken graag eigenwijze keuzes ook als het om online boeken gaat en een compleet geautomatiseerd systeem hoort daar niet bij. Ze exploiteren immers geen hotel.' [Lees verder]

UPDATE: Ik heb mijn klacht gedeponeerd bij www.klachtenkompas.nl , een poot van de Consumentenbond. Die confronteren een bedrijf hier dan mee in de hoop een oplossing te bewerkstelligen. Zo'n bedrijf moet zich dan wel hebben aangesloten bij Klachtenkompas. Kinq was dat niet, maar deed dat na enige tijd wel en toen werd mijn aankoopbedrag snel teruggestort. Opgelost! Kinq en Consumentenbond worden bedankt. (20-9-2016) [Lees verder]

Hoewel Microsoft enthousiast pogingen doet om in alle zakelijke software markten vertegenwoordigd te zijn met programma's zijn ze afwezig (en blijven dat volgens zeggen) op de markt van boekhoudprogramma's. Het gevolg (?) is dat deze markt nog steeds open ligt: de keuze aan boekhoudprogramma's op de PC is nogal ruim [Lees verder]

Tom & Jerry zijn twee tekenfilmfiguren die regelmatig op televisie te bewonderen zijn. Al die filmpjes worden volgens hetzelfde stramien gemaakt: de kat Tom zit achter de muis Jerry aan maar krijgt hem zelden of nooit te pakken. In plaats daarvan krijgt de kat onvoorstelbare pakken slaag en hij trapt voortdurend in zijn eigen vallen. Als hij de muis wil vangen door bijvoorbeeld een zwaar rotsblok op diens hoofd te laten vallen [Lees verder]

'Op alle basisscholen krijgen kinderen tegenwoordig verkeerslessen [Lees verder]

Twee ambtenaren van het ministerie van Financiën hebben mij los van elkaar gezegd dat ze zich soms schamen om bij de Belastingdienst te werken. Een van hen suggereerde dat ik een klachtenbrief zou schrijven. De reden voor deze hartekreet van loyale ambtenaren - want dat is het - is het feit dat de Belastingdienst bijna compleet onbereikbaar is voor de belastingbetalers die met vragen zitten over hun aangifte. [Lees verder]

My wife complained that her computer was slow and that all sorts of advertisements popped up during surfing. Though the computer had just been given a clean reinstall of XP-SP3 I could only confirm her experiences. Above that Windows Update-site seemed to have become completely unreachable claiming that it couldnt run because the Update Service on the local computer wasnt running. That was true (and it was not a result of my setup) and turning it back on had no  effects, the problem remained. The Update-site persisted in its complaint. [Lees verder]

Jaren geleden was er een boel heisa over de Bonuskaarten van Albert Heijn. Die zouden de privacy in de weg staan, Albert Heijn zou zo alles van ons te weten komen en dat moest eerst maatschappelijk besproken worden. Dat is inmiddels gebeurd en ik geloof niet dat veel mensen zich nog druk maken om dat fenomeen. Ik ook niet zozeer over de privacy-kant er van, maar wel over iets dat er nauw verband mee houdt. Als mijn Bonuskaart gescand wordt weet AH precies wat ik gekocht heb en tegen welke prijs. Nuttige informatie voor de kruidenier....maar ook voor mij. [Lees verder]

Graag vertel ik hier over de opstelling die bij mij (nu nog) staat [Lees verder]